tirsdag 13. november 2012

Når mørke no har sænka sæ


Det var bare det at denne strofen fra Halvdan Sivertsen sin sang passa så godt no. No har mørke sænka seg, - over heile landet. Og som værmannen sa på tv i dag så er det regn og vind i melodien i dag. Ene barnebarnet sto forresten  ute på veien ved et kumlokk og lytta en dag. "Hør", sa han, den lager musikk. Så da kan en være ute i dette hersens mørke og våte landet og høre på musikken. Da blir det mye musikk å høre på. Musikk er bra for menneskene, og noen kan rett og slett ikke leve uten musikk. Andre kan ikke leve uten litteraturen, og andre igjen må ha begge deler, for at livet skal kjennes bra ut. 
Litteratur kan en kanskje også oppleve når en er ute i mørke høsten og hører på musikken?
Jeg vet ikke helt jeg...men jeg tror jeg skal legge meg i selene og forsøke å få med meg musikk og kanskje litt litteratur også ute i svarte høsten. Kanskje går den fortere og blir mere vennlig og positiv da. 



1 kommentar:

  1. Du skriver godt om både mørketiden og vennskap. Tror det er Åge Aleksandersen som synger
    "Når mørket no har sænka seg....."
    Håper vi får til litt Lotto,lys og varme en dag

    SvarSlett

Hvem leser bloggen