fredag 15. februar 2013

Fredag i dag, og jeg vet hva vi skal ha til middag!


Fredag i dag, og jeg har funnet ut hva vi skal ha til middag. Da er det meste gjort, tenker jeg.
En ganske så hektisk 14 dagers periode, - ihvertfall synes jeg det, og nå er det deilig å bare puste.
Tida endrer seg. Sist helg var vi på hyttehytta. Det ble en liten skitur på fjellet med litt nye og uventa opplevelser. Vi gikk i ei løype i et terreng hvor vi nesten ikke har gått siden ongan var små. Du verden hvor flinke vi og de var. Synes bakken var lang og tung jeg, og plutselig så kommer det en stor, svær, kullsvart mann mot meg, - på snowboard. I mitt hode så ble dette et uventet bilde. Hva hadde han der å gjøre? Jeg mener ikke mannen i seg sjøl. Han så igrunnen ut som en "oppmuntrende mannsperson", men snowboard, - i skiløypa!! Jeg følte det plutselig som om jeg satt på det nye toget inn til Oslo, eller for den saks skyld i et Ryanair fly. Skuldrene ble klemt helt inntil og det ble totalstopp i tråkkinga oppover bakken. Så var det å trekke pusten og starte tråkkinga igjen. Så kom snøscooterne. To stk kameratkjøring. Tjo og hei å tut og kjør!
Det er det jeg mener med at tida har endra seg.

Det samme skjer jo på vannet om sommeren. Den rolige turen ut på vannet må enten taes tidlig på morran, eller litt seinere på ettermiddagen. Ellers så drukner vi og båten, - i både støy og vann.

Nå har jeg vært grinebiter ei stund. Det var igrunnen deilig.
Til middag skal vi ha laks og grønnsaker i folie. Alt i ett.
...og i kveld går Lykke. Første episode (sesong 2) tror jeg, på tv. En oppmuntrende depresjonskomedie. God helg!


1 kommentar:

  1. Takk for middagstips.
    Dere må vise oss noen trygge løyper i Tuddal..hi hi.
    Hilsen Berit

    SvarSlett

Hvem leser bloggen