fredag 6. desember 2013

Fuglehotellet

 
Boka er skrevet av Tiger Gartè, og den er basert på forfatterens egne opplevelser.
Dette er en liten perle av ei bok. Tor Meldal får seg sommerjobb på
aluminiumsverket på Øra. Han er på søken etter noe som det ikke er snakka om , det er noe som ligger der, en sannhet han ikke vet.
Egentlig så tenker jeg at han kanskje er for ung for dette. Det er en sterk, men følelsesfylt ungdom som holder ut.  Han går på en måte i bestefarens fotspor den sommeren, og han bor hos bestemora. Går der med en gråt som ikke vil ut. Det er et mjukt og varmt språk i boka. Mens jeg leser så skjønner jeg mere og mere av hva som ligger under her. Det er ikke så mange som har flytta inn i fuglehotellet som bestefaren og Tor laga, men det er i hvert fall en liten linerle.
 
 
Det er fint å lese bøker som gjør at du kjenner igjen ting fra barndommen eller fra seinere i livet. Huset til bestemora, med vevde matter og heimelaga middag.  Den litt usikre følelsen på hva er det som har skjedd.
 

Dette er en god bok :)

2 kommentarer:

  1. Denne skal jeg lese.....har lest enogenhalvbok i det siste HURRA !!!

    SvarSlett
  2. Så ble kommentaren min borte...prøver igjen seinere..

    SvarSlett

Hvem leser bloggen