fredag 7. februar 2014

Sparebøssene mine

Nå er vi langt inne i det nye året.
Dagene går veldig fort, og på en måte så er det bra. Da blir det fortere vår, men allikevel...
Det er bestandig noe med det å starte på et nytt år. Det er også noe med det å kunne føle at en har litt mye penger, mange penger eller ihvertfall en drøm og et håp om å ha mye penger. Der er jeg. Jeg har tre sparebøsser.


Den ene er rosa og står i vaskekjelleren. Der har den stått i noen år. Det hender seg at jeg vasker penger. Noen i heimen glemmer å ta ut pengene sin før klærne blir lagt på vask, jeg vasker de, kanskje, eller finner de før vask, jeg tenker at da er pengene mine.  Så får vi se hva det blir av det, - men det tar jo litt tid da. Hvitevasking!!!

Så er det den andre sparebøssa, den er grønn og står på det lille rommet med garn, syskrin og "jentegreier". Der putter jeg på, er nettopp begynt da, 10 kr for hvert garnnøste jeg strikker helt, helt opp. Det skjer ikke ofte. Så putter jeg på 30 kr for hver ting jeg fullfører, det skjer heller ikke ofte, men kanskje en gang...

Den tredje sparebøssa mi har jeg også hatt i noen år. Det er den, som tross alt, har fungert best. Venninna mi og jeg, fast hver 5. uke, ikke så mye, men litt med kanskje noen års mellomrom. Jaja.
Jeg bare tenker at det er jo alltids et håp, og hvis man ikke gjør noe, får man det ihvertfall ikke, - kanskje...Og så må jeg finne nøkkelen til den rosa og den grønne sparebøssa mi. Så kan jeg drømme meg litt bort, hva skal jeg bruke alle pengene på?

3 kommentarer:

  1. Snart er sparebøssene altfor små. Det blir plassproblemer når vi vinner på lørdag !!!
    Hilsen LOTTO-ninda

    SvarSlett

Hvem leser bloggen