fredag 25. mai 2012

Mest hage og flytsone

Det dreier seg mye om været. Som ekte norlenning så har jeg vokst opp i en verden hvor det meste dreide seg om været, - tror jeg da. Det kjennes sånn ut. Og når jeg nå er kommet godt ut i alderdommens ungdom så er dette blitt en viktig greie i hverdagen. I dag har jeg hatt besøk av en venninne som er i flytsonen når hun arbeider i hagen. Bedet ble kjempefint, og "dette har vi greid uten å tenke en klok tanke", sa hun. Hm, - det er noen som har det. Hvorfor begynte jeg med været?! Det var så innmari fint vær da vi gikk igang med bedet.  Egentlig skulle vi gå tur i det fine været, men så ble det et fint bed istedetfor.

Det er lov å la seg inspirere :)

Og etter at det pluselig ble fullt hus i heimen så er det nå heelt stille. Hele helga for meg sjøl. TJOHO! :)
Men rart er det. Først kom den langveisfarende sønnen heim fra Sør Afrika. Han har ikke fått pakket  ut enda pga høyt aktivitetsnivå , -etter 5 måneders loffing, og plutselig så står det en fra Sør Korea i døra. Hjelpe seg.

Jeg øver meg på å ikke la meg stresse av uforutsigbare og ikke planlagte ting. Men det er en kunst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvem leser bloggen