lørdag 10. mai 2014



Jeg synes på mange måter det har vært en krevende vinter. Hodet har i perioder kjentes fullt, men nå er sola og varmen her og vi er bare i mai. Det er fint det. Det er utsikter til en lang og varm vår. Jeg har bestemt meg for bare å lese type "lette" bøker nå - i en periode. Det gleder jeg meg til. Feel good bøker, krimbøker, pageturnere, type strand og sommer litteratur. Det som er ukomplisert, og kanskje glemmer jeg både tittel, forfatternavn og innhold, men det får nå bare være. 
Jeg leser til jeg blir lei av disse, og jeg vet at innimellom så vil det komme noen gullkorn.

Det blir en flytsone i bøker med fine omslag og ukomplisert innhold. Det blir bøker som av og til setter seg,, og det blr bøker som fort går i glemmeboka.

Det er ei tid siden jeg bestemte meg for å ha denne strategien, så jeg har rukket å lese noen av bøkene, og jammen kommer det en del gode bøker innimellom. 


Denne boka, foreksempel, var veldig god. Gammedags, rolig tempo. Om metodispresten Samuel Lake og hans familie. Han blir, av menigheta, stemt ut som prest, og han må ta med seg familien sin og flytte til svigerfamilien. Barna er vant til å være der om sommeren. Han har tre barn, dattera Swan og to sønner. Nabogutten Blade blir mishandla i heimen, og han vil ikke være noe annet sted enn hos Samuel og familien. Samuel er også musiker, og mens han synger, spiller og preker for en ny menighet i et telt på ene siden av veien, så jobber kona i puben etter foreldrene på andre sida av veien. Puben heter Moses stenger aldri. Dette er bare litt om en bok som har humor og varme, det er en feel good bok og sommerbok.

Det er nok også noen bøker som jeg ikke leser ferdig. Jeg gir de en sjanse med en kopp te og 20 minutter, men fenger det ikke så er det ingen skam å legge den fra seg. Ligger jeg på stranda eller sitter på toget, elle skulle være så uheldig å ikke ha bøker å velge i der og da, så leser jeg mere og så er den kanskje ikke så verst allikevel. 

Det blir nok en del krim i denne sommerhaugen. Jeg leser ganske mye krim innimellom. Krim skal ikke være altfor rå, bare sånn passe. Jeg har oppdaga krimforfatter som heter Sharon Bolton. Hun skriver godt, synes jeg, har lest alle bøkene som er oversatt til norsk, jaja, de er jo litt rå da.

Jeg ser fram til late, varme solfylte dager. Ennå er det bare mai, så det er mye sommerlitteratur som skal finne veien til bokhylla mi. Det er en lykke!

2 kommentarer:

  1. Flott bok-blogg. Skulle ønske jeg fikk tilbake lesegleden..

    SvarSlett
  2. Your Affiliate Money Making Machine is waiting -

    Plus, getting it set up is as simple as 1, 2, 3!

    This is how it works...

    STEP 1. Input into the system what affiliate products the system will push
    STEP 2. Add PUSH button traffic (it LITERALLY takes 2 minutes)
    STEP 3. Watch the system grow your list and sell your affiliate products all by itself!

    So, do you want to start making money?

    Click here to activate the system

    SvarSlett

Hvem leser bloggen