søndag 10. august 2014

Tida




Akkurat da ferien starta, så tenkte jeg at nå er det et hav av tid, tid som jeg kan bruke til hva jeg vil. Så er ferien plutselig over. Mange gode opplevelser å ta med seg inn i høst og vintermørket.  Jeg har helt sikkert snakka om dette med tid tidligere. Det med tid er jo essensielt da. Det er jo tida vi har. Vi er litt stressa, - de fleste av oss. Rart det der, for i utgangspunktet så skulle vi ha det helt utrolig bra, - ihvertfall i forhold til før i tida.

Jeg vet at hvis vi tar bort tv og pc så har vi all verdens tid, og da trenger vi ikke stresse, men vi er jo nødt til å fylle den tida med noe, og hva skal det være? Ja det lurer jeg på. Noen er så heldige at de har en helt oppegående viljestyrkemuskel. Det er noe annet med de som ikke det har.


                                 

Det er mye man kanskje har lyst til å gjøre, mye man bør ha gjort og mye man må gjøre. Det er så mye at en blir helt handlingslamma og setter seg like godt foran tv og pc.

Her gjelder de å ha fokus, lage seg liste, tenker jeg. Ihvertfall på bør og må ting. De andre tinga går kanskje litt mere av seg sjøl. Jeg tenker ikke på en liste som inneholder det å lage middag og handle og de helt vanlige må tingene. Jo forresten det kan godt være med på lista, det avhenger litt av dagen. " Ha lyst til ting"må også med på lista. Jeg tror det blir flere lister:)
Slike lister skal være fine å se på. Med blomster og ting og tang.
             
Jeg hører på lydbok for tida. digibok, og det er en ny erfaring. Jeg er så vant med at når man går tur, så skal det være musikk på ørene, men ikke nå. Bok er best, og jeg har fått unna ganske mye stryketøy også. Når jeg hører på lydbok, så er jeg på en måte i flytsonen min,

Forresten, - og dette har jeg sikkert også sagt før: Hvorfor finnes det ikke en kanal på tv for de som er interesert i håndarbeid foreks. strikking og tja, -  yoga og litt sånn.

Jeg har også bestemt meg for å gå på foredraget om mindfullnes, som skal være på biblioteket her i høst. Tida som har vært får vi ikke tilbake. Vi må fylle den positivt og vi må lage gode minner.

Ikke minst så skal noe av tida mi i høst brukes til å dra på "hjem".  Det gleder jeg meg til, og det er viktig å ha noe å glede seg til.

             

1 kommentar:

Hvem leser bloggen