tirsdag 7. august 2012

Egentlig skulle jeg si noe om den fine ferieturen vår til Irland. Jeg skulle si noe om båtturen langs Shannon River, og jeg ville si noe om noen av de koselige, flotte pubene vi besøkte. Men det får bli seinere.

Dagen i dag har vært innedag, - for det meste. OL på TV, som jeg egentlig "hater" og litt forflytning av
krukker med planter. Noen måtte rett og slett under tak. Det er fordi vi holder på å regne bort. Ikke noen behagelig følelse, det må jeg si. Bakken  (plena) duver liksom når du går på den.

Vi er ikke helt i august enda, men jeg merker at jeg tenker høstaktiviteter. Ikke slike som du planlegger utenfor heimen, men inneaktiviteter. Istedenfor bok, strikking og tekoppen som litt adskilte ting på sommeren så tenker jeg nå disse i ett. Usj a meg. 

Jeg merker at dette er litt mismodige tanker, men det er jammensant vanskelig å snu retninga på tankene, når det regner så masse og det er så bløtt overalt. Men det klart, en må jo ha perspektiv på ting. Tenk på romfolket som ikke har tak over hodet i alt dette regnværet. Det er skikkelig leit for de, og det mener jeg virkelig. Det er bare uforståelig hvordan de klarer seg her i landet, - både når det regner og når sola skinne, forresten, i den grad den skinner. 

Var  inne på Strikksida på nettet i dag. Der var det så mye inspirerende håndarbeid, så mye flott som folk lager. Det er noe å ta fatt på det. 

Det var her om dagen, - da følte jeg meg ikke helt høy i hatten. Jeg "tøfla" til byen.(innesko), tok bussen. Snek meg inn på kjøpesenteret, kjøpt to cder, et yogablad, en sjokolade og Allers. Så "tøfla" jeg heim igjen på samme bussbilletten. Kom meg til huset, raskt inn og låste døra. Tror jeg var glad for at jeg ikke traff noen kjente. Cdene var fine. Opera og Valkyrien Allstars. Det er dette lavtrykket, tror jeg, som gjør at jeg lister meg frem og tilbake. 

Holder på med ei kjempegod bok. Den er tykk, og jeg må lese den sakte slik at den varer lenge. Boka heter "Kraften av en" og er skrevet av Bryce Courtenay. En stor, tykk perle. 
Vel dette var dagens "løse" tanker. Jeg håper fortsatt på en utrolig varm og tørr august!!!



1 kommentar:

  1. Dere må komme dere norraforr....soldager på Sør Gjæslingan hadde du likt. Håper å treffe deg live snart.

    SvarSlett

Hvem leser bloggen