søndag 6. januar 2013

Starten på 2013









Det er rart å tenke på kontrastene i livet. Det skjøre livet som vi ofte bare durer igjennom uten å sette på bremsene. Samtidig er det slik at vi av og til ser ut til å tåle det meste.
Livet er skjørt og det er som stål.

Nå når 2013 er i emning så håper jeg at vi alle får det livet vi vil. Det blir både oppturer og nedturer det vet vi. Det er livet. Som en elv, - noen ganger rolig og noen ganger så rives vi avgårde og vi lurer på hvordan rettferdigheten er fordelt. Så bare flyter vi stille og rolig avgårde. Innom noen lune viker før det brått raser utfor.
Eller kanskje livet er som en trapp. Det går både opp og ned, av og til føler vi at vi står stille. På stedet hvil. Da er det bare å aksepter det. Så går vi videre.
Kanskje er det lurt å tenke igjennom hvordan vi vil ha det. Mere aktivitet, mindre aktivitet, finne grønne lommer, få til å snu hodet og tankene riktig vei, finne noen positive ting både i heimen og på jobb hver dag.
En grønn lomme kan være yoga. Da får du strukket muskulaturen, en muskulatur som blir strammere og strammere og stivere og stivere.
En muskulatur som kjennes ut som at den holder på å løsne fra skjelettet. Å praktisere yoga gir deg også tilstedeværelse og meditasjon med på kjøpet.
For ikke å glemme styrking av kjernemuskulaturen, -
kroppen endrer kanskje
litt fasong og det kan jo kjennes bra ut.
Kanskje en meditasjonssti er tingen.


 
Det er noe grunnleggende vi alle trenger og for min del er det: frisk luft, sunn mat, noe aktivitet, omsorg, inspirasjon samt noe tid og rom for meg sjøl. Hvis jeg greier å få til dette i 2013 så er jeg fornøyd.
Det kan være inspirerende å bake litt.
Sjokoladekake eller Mjølgamp.

Oppskrift på Mjølgamp:
1l melk
1l sukker
1/4 kg marg.                                                                               
4ss hjortesalt
Ganske mye hvetemel til passe deig
(deigen skal være litt klissete)
8 lange pølser trykkes flate
Strø på perlesukker og kan
Stekes ved 200 i 10 -15 min

Godt!








1 kommentar:

  1. Godt nytt år.
    Fint perspektiv i det du skriver.
    Liker bloggen din jeg !!

    SvarSlett

Hvem leser bloggen