onsdag 7. august 2013

En kveld i august




Sitter her og har drukket altfor mye kaffe. Det ble et valg jeg måtte ta. Kose meg i godt selskap med kaffe og lite søvn, eller søvn og ikke kaffe. Slik er det. Det er så varmt i kveld og helt stille. Dørene står oppe, det er mørkt og sola har gått ned for ganske lenge siden. Jeg koser med med en kjempespennende krim, Politi av Jo Nesbø, men jeg må rett og slett ta en pause. Tankene går til bryllupsfesten vi var med på sist helg. Den opplevelsen sitter enda litt i. Det var noe så storslått over det. En gammel bydel på et lite tettsted oppe i landet. Et gammelt hus, 200 år, nyrestaurert, en utrolig flott, steinlagt uteplass, ny plen og alt gjort klart til ca 90 innbudte gjester. Levende musikk, 70-talls, ny, jazz og opera, you name it, mingling og koselige folk. Det er fint å være med på sånt, nå når sommeren, den er ikke over, den er bare liitt på hell. En kan ta denne opplevelsen frem utover vinteren og la den lyse opp i hverdagen.

Det koselige selskapet i kveld var ei god venninne, det ble litt mat, en god samtale, litt lottoprat og annen prat, kaffe!! og jeg fikk ei fin rød pute da hun kom.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvem leser bloggen