torsdag 8. august 2013

Sommerkoteletter med grønnsaker i langpanne


Jeg er ikke god til å lage mat. Jeg liker egentlig ikke å lage mat. Bare en gang i blant, og da bør det være "safe" ting. Jeg har det liksom ikke i blodet, slik som mange andre. Derfor blir jeg så glad når jeg finner retter, blir lært om retter, som er helt greie å lage, og som også faktisk smaker "ikke så verst". Her har jeg bare tatt kotelettene og grønnsakene og lagt i panna, litt olivenolje, og pittelittegranne smør, salt og pepper, ovn på ca 220 grader. En halv time eller noe sånt i ovnen. Det følger man bare med på. Det er så inderlig kjekt når man kan ha alt i samme form, og så er det jo kjekt å passe på at en får sånn ca. 5 om dagen. Grønnsakene denne gangen ble broccoli, litt potet, blomkål, paprika og rødløk.

Desserten til kaffen ble litt jordbær, litt bringebær og litt vaniljekesam.
Takk til søstra mi for denne "oppskrifta".




3 kommentarer:

  1. Dette smakte kjempegodt !!!!

    SvarSlett
  2. Nam - jeg tror ikke på at du ikke kan lage mat! Det ser veldig godt ut! :)

    SvarSlett
  3. Takk skal der ha for at dere leser bloggen, og til Muttern: det gjelder å samle sammen noen retter som er safe.

    SvarSlett

Hvem leser bloggen