tirsdag 19. juni 2012

Sporten og jeg


Det er noe med all denne sporten. Av og til så tenker jeg at vi er i ferd med å gå helt av hengslene. Det blir liksom aldri nok. Grenser tøyes hele tida, og fra å være noe som var sunt, så er det nå blitt farlig, ikke farlig som feks fallskjermhopping, men farlig fordi at du tøyer kroppen til ytterpunktet. Hva er poenget? Jeg er nok utrolig treg og skjønner ikke dette i det hele tatt. På toppen av alt så er det for noen idretter så mye penger med i spillet at vanlige folk greier ikke å forestille seg det, - og det blir også uforståelig for en som ikke gidder å forsøke å forstå dette.  Bortkasta tid, spør du meg, - det er det jo ingen som gjør. Aldri.


Jeg begynner å bli lei hele TVen. Jeg får lyst til å streike. La være å se på TV, men det er det vel ingen som merker og det behøver de heller ikke gjøre. Dette har jo noe med meg sjøl å gjøre. Jeg streiker med meg sjøl. Streiker fordi at jeg ikke vil bruke tida mi på dette. Da tenker jeg at jeg får god tid da.




Dette var bare litt lufting. Jeg tar meg en god kopp te og setter meg for å se på en litt dårlig romantisk triller. Filmatisert bok av Mary Higgins Clark. 

2 kommentarer:

  1. Jeg er helt enig, jeg er jo familiens sportshater.. tv-sport er det aller verste.. så jeg støtter streiken din fult ut- TA tiden tilbake :)

    SvarSlett
  2. Ha! Så morsomt du skriver, Randi! Det der med "..men det er det vel ingen som merker og det behøver de heller ikke gjøre." Artig språk, og jeg visste jo egentlig ikke at du er flink til å skrive!! Først og fremst det jeg vil si nå ;0! (Er litt svak for tv-sport jeg, serru..).

    SvarSlett

Hvem leser bloggen